0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

نرم افزار لاینتر برای فلش کارت های فرانسه فارسی

14 خرداد 1401
0 دیدگا

در این پست، نرم افزاری رو به شما معرفی میکنم که به شما کمک میکنه ماهانه هزار لغت جدید به دامنه لغات خود اضافه کنید. این نرم افزار لایتنر نام دارد و بر اساس روش جعبه لایتنر کار میکنه. ( لایتنر روشی برای به خاطر سپاری هر چیز است. یعنی انتقال اون چیز از حافظه کوتاه مدت به حافظه بلند مدت. حالا میخواد اون چیز فرمول ریاضی باشه یا اشعار خیام یا لغات فرانسه)

مفاهیم اولیه: فلش کارت چیست ؟

فلش‌کارتها در حالت سنتی، یکسری کارت هستند که یک طرفشون یه سوال نوشته و اون طرفش یه جواب. سوال و جواب کوتاه هستند تا راحت بشه به خاطر سپرد. مثلا در یک طرف کارت نوشته bonjour و در طرف دیگر نوشته سلام. شما روی کارت رو نگاه می کنید و سعی میکنید جواب رو بگید.

اگه جواب را درست دادید کارت شما میره مرحله بعد ، ولی اگر لغت رو اشتباه گفتید کارت شما میره مرحله صفر ! حالا این مراحل چی هستند؟ فلش کارتها رو در یک جعبه که چند مرحله دارد و اسمش جعبه لایتنره نگه داری میکنیم. هر کارت جدید که میخواد به سیستم اضافه شه اول میره در بخش فلش کارتهای قسمت صفر. هر روز از بالاترین بخش شروع میکنید به مرورکردن، هر کارتی رو که درست گفتید میذارید یک مرحله بالاتر و اگر اشتباه گفتید کلا میره به مرحله صفر. (راهنمای کار با فلش کارت را یکبار بخونید که یاد بگیرید. به درد دنیا و آخرتتون میخوره)

نرم افزار لایتنر فارسی :  

با استفاده از این نرم افزار، مدیریت فلش کارت هاتون رو به نرم افزار میسپارید و این نرم افزار فقط در هنگام مرور لغات از شما میپرسه که معنی لغت رو درست جواب دادید یا خیر. اگه درست رو بزنید لغت رو یک مرحله میبره جلو . اگه اشتباه جواب بدید میبردش به ستون صفر.

  1. اول باید dotnet framework 2.0 را دانلود و نصب کنید. (برای سیستمهای 32 بیتی فایل NetFx20SP2_x86.exe و برای سیستم های 64 بیتی فایل NetFx20SP2_x64.exe را دانلود کنید)
  2. سپس نرم افزار لایتنر را از اینجا یا از اینجا یا از اینجا دانلود و نصب کنید.
  3. اگر توان خرید نرم افزار رو دارید ، از اینجا بخریدش. وگرنه به مرحله بعد بروید:
  4. فایل کرک نرم افزار را  از اینجا یا اینجا  دانلود و جایگزین فایل موجود در پوشه ی نصب کنید.  آدرس محل نصب بصورت این است :
    C:\Program Files (x86)\Roozamad ICT Developers\Leitner
  5. فایل های لغات کتابهای درسی خود را دانلود و در برنامه باز کنید و با دکمه CTRL+L مرور لغات را شروع کنید. هر لغت را که مرور میکنید دکمه پاسخ را زیرش بزنید . بعد از شما می پرسه که شما پاسخ صحیح دادید یا اشتباه. این برنامه خودش لغاتی رو که اشتباه جواب بدید بر می گردونه به ستون صفر. و اگه درست جواب بدید لغات میرن مرحله بعد …
دانلود فایلهای لغات کتاب های آموزشی فرانسه : 
 دانلود کل فلشکارت ها از  اینجا یا اینجا شامل :
  1. لغات مورد نیاز زبان آموزان ترم 1 فرانسه (حدود 200 لغت)
  2. فایل لغات کتاب Alter Ego 1  حدود 1200 لغت
  3. فایل لغات کتاب Cafe Creme 1   حدود 500 لغت
  4. فایل لغات کتاب Campus 1   حدود 1450 لغت
  5. فایل لغات کتاب Reflets 1  حدود 1800 لغت
  6. فایل لغات نیمه اول کتاب Reflets 2   حدود 900 لغت
  7. فایل افعال و صفات کتاب Reflets 1 حدود 400 لغت
  8. ============================================
  9. لغات کتاب Vocabulaire progressive du francais  سطح مبتدی حدود 900 لغت
  10. لغات نیمه اول  و نیمه دوم کتاب Vocabulaire progressive du francais intermediaire حدود 2100 لغت
  11. فقط لغات سختِ کتاب Vocabulaire progressive du francais  سطح intermediaire حدود 440 لغت
  12. ============================================
  13. لغات کتاب Vocabulaire en dialogues 1  حدود 1080 لغت
  14. لغات کتاب Grammaire en Dialogues 1   حدود 650 لغت
  15. لغات کتاب Expression Orale 1 – A1-A2  حدود 900 لغت
  16. لغات کتاب Comprehension Orale 2 – B1 حدود 730 لغت
  17. لغات کتاب Comprehension orale 3 – B1-B2  حدود 900 لغت
  18. ضرب المثل ها و تیکه های کوچه بازاری فرانسه-فارسی   حدود 450 لغت
  19. 1300 تا از لغات اولیه فرانسه و معنی انگلیسی  1300 لغت
  20. لغات کتاب Du mot à la phrase حدود 2000 لغت
  21. اسامی حیوانات به فرانسه-انگلیسی (حدود 60 لغت)
آموزش ایجاد فلش کارت برای خودتون در این نرم افزار : 
نرم افزار را باز کنید. (اگر فایل دیگری در برنامه باز است، از منوی فایل، گزینه جدید را بزنید تا یک فایل خالی ایجاد کند.) از منوی “درس” گزینه “افزودن کارت” را بزنید. پنجره ای باز میشود. در اینجا می توانید یک لغت یا جمله را روی کارت و مثلا معنی آنرا در جایی که بعنوان پشت کارت در نظر گرفته شده بنویسید. بعد دکمه افزودن و ایجاد کارت جدید را بزنید. حالا لغت بعدی را وارد کنید.
در وارد کردن لغات، برای اسمها و صفات ، حتما حرف تعریف شان را بگذارید تا همونجوری حفظشون کنیم. مثلا la voiture یا une voiture بنویسید.
پشت و رو کردن کارتها برای مرور بصورت برعکس :
به منوی فایل بروید و گزینه تنظیمات را بزنید. در بالای برگه سمت راست ، می توانید تعیین کنید که روی کارتها را به شما نشان دهد و پشت آنها را سوال کند یا برعکس.
نسخه موبایل برای این فلش کارتها : 
فلش کارت های فارسی فرانسه برای اندروید، آیفون، مک، لینوکس

مبدل فایلهای نرم افزار لاینتر به نرم افزار anki:

فایل مبدل را همراه با راهنمای تبدیل براتون آپلود کردم . دانلود کنید و فایلهای لاینتر خود را به فرمت اکسل تبدیل کنید. بعد فایل اکسل را می توانید در اکثر نرم افزارها از جمله برنامه موبایل انکی import کنید.

iranfrench_admin

لینک کوتاه نوشته
دانلود باکس
جعبه دانلود جهت دانلود سریع از VPN استفاده نکنید.. تمامی فایل ها قبل از درج بررسی شده اند. لینک دانلود از دو سرور مختلف است. امکان قطع دانلود فایل ها وجود دارد. جهت دانلود از IDM استفاده کنید.. در صورت نیاز با ما تماس بگیرید